سئو

سئو کلاه سیاه یا Black Hat Seo چیست؟ روش های خطرناک سئو سایت

سئو کلاه سیاه به مجموعه ای از روش های غیر قانونی که منجر به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود، روش هایی که از قوانین گوگل تبعیت نمی کنند.

مجله دیجی تاپ::سئو یکی از تنها روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. در صورتی که شما دارای محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد. پس در واقع باید مسیری را انتخاب کرد که ریسک پنالتی و خارج شدن از نتایج گوگل را کاهش دهد.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat Seo چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.با اینکه این گونه روش ها ممکن است تا مدت کوتاهی موجب کسب ترافیک و رتبه بالا برای سایت شما شوند، اما مطمئن باشید که موتورهای جستجو با بروزرسانی های مکرر خود بالاخره متوجه این مسئله شده و وب سایت را با پنالتی رو به رو می سازند.

دقت داشته باشید که خارج شدن از پنالتی گوگل کار آسانی نیست. با توجه به حجم زیادی از کاربران که از موتورهای جستجو استفاده می کنند، حذف شدن از نتایج جستجو به معنای از دست رفتن کسب و کار شما تلقی خواهد شد.

الگوریتم‌های موتور جستجو اغلب در طول زمان پیچیده‌تر می‌شوند، به همین دلیل است که شما نباید به هیچ وجه از سئو کلاه سیاه استفاده کنید. سئو کلاه سفید روش بهتری برای انجام بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد.

روش های خطرناک Block Hat Seo؟

خرید لینک:

خرید لینک، یکی از بدترین تکنیک‌‌های سئو کلاه سیاه است. با این که این روش ریسک بالایی دارد ولی جزو روش‌‌هایی است که وبمستران همچنان از آن استفاده می‌‌کنند. در این روش شما لینک مورد نظر خود را به سایتی می‌‌دهید و در ازای آن به صورت ماهانه یا دائمی مبلغی را پرداخت می‌‌کنید.

محتوای کپی شده:

ایجاد محتوای کپی شده هیچ فایده ای برای کاربران ندارد، سایت هایی که مطالب خود را از سایت های دیگر کپی می کنند، توسط گوگل جریمه شدند. از آن پس گوگل قدرت بیشتری در شناسایی محتوای تکراری یا بی کیفیت پیدا کرده است، با بروزرسانی و ارائه الگوریتم پاندا، این مشکل کاملا برطرف شد.

به کار بردن بیش از حد از کلمات کلیدی:

امروزه این روش نه تنها هیچ کاربردی ندارد بلکه باعث جریمه سایت می شود. گوگل برای هر کلمه کلیدی یک چگالی مصرف، تعیین کرده است که بین 1 تا 3 درصد در هر صفحه می باشد.

به کار بردن زیادی آن، باعث می شود که گوگل گمان کند، شما قصد دارید با این روش تمام ترافیک را به سمت خود جذب کنید و هیچ محتوای باارزشی ندارید، از این رو سایتتان را جریمه خواهد کرد و شما را جزو استفاده کنندگان سئو کلاه سیاه قرار می دهد.

محتوای غیر قابل مشاهده:

در این روش کلمات کلیدی را به صورت سفید، در پس زمینه مطلب استفاده می شود. از این رو کاربر نمی تواند آن ها را مشاهده کند اما موتورهای جستجو آن را می بیند، این هم یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است، که شما را مورد جریمه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی قرار می دهد.

دوباره نویسی مقاله ها:

دوباره نویسی مقاله در واقع شبیه همان محتوای کپی شده می باشد. با این تفاوت که عبارتها را جابجا می کنند تا خیلی شبیه مقاله اصلی به نظر نرسد ولی باید گفت که الگوریتم گوگل خیلی باهوش است و سریعا از روی عبارت خاص می تواند مطلب اصلی را از فرعی تشخیص دهد.

کامنت های اسپم:

حتما تا به حال مشاهده کرده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند، یا لینک های سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند.باید گفت چنین کامنت هایی را ” کامنت اسپم” می گویند.

اغلب افراد فکر می کنند این روش، برروی سایت تاثیر مثبت دارد، اما هیچ تاثیری بروی رتبه سایت شما ندارد و حتی ممکن است که باعث جریمه سایت شما هم گردد.

نتایج بدست آمده از سئوی کلاه سیاه، کوتاه مدت هستند و ماندگاری آنچنانی ندارند، و این موضوع را به یاد داشته باشین که طراحان موتورهای جستجو به طور مداوم سیستم ها و الگوریتم های خود را بهبود می بخشند، تا مانع کاربردهای نامطلوب شوند.

در نتیجه : با اینکه دستورالعمل وبمسترها در موتورهای جستجو با یگدیگر متفاوت هستند، اما قوانین اولیه آنها شبیه به هم است، سعی در فریب موتورهای جستجو نکنید. در عوض از تجربه کاربری خود برای بازدید کنندگان استفاده کنید. برای رسیدن به چنین هدفی از دستور العمل موتورهای جستجو استفاده کرده و به نیاز کاربران پاسخ مناسبی دهید.

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا