شبکه های اجتماعی
موضوعات داغ

کاربردی ترین تغییرات اینستاگرام در آپدیت 2022

اینستاگرام توقف ناپذیر، باز هم قابلیت جدیدی در سال 2022 برای کاربران به ارمغان آورده است، مدت‌هاست که این شبکه اجتماعی قدرتمند در حال اضافه کردن قابلیت‌هایی است که ارتباط کاربران با فالوورهایشان را راحت‌تر کند.

مجله دیجی تاپ :: دانستن تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام در سال 2022 ، شما را چند پله از رقبایتان در بازار کسب و کار آنلاین جلوتر می اندازد.
در واقع استفاده از این قابلیت ها به شما کمک می کند تا محتوای جذاب تری برای افزایش درآمد خود داشته باشید.

نکته مهم این است که خیلی از اوقات ویژگی های جدیدی که اضافه می شوند، برای بسیاری از اکانت ها دیرتر فعال می شوند، پس اگر اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل تان آپدیت است اما هنوز این قابلیت ها را ندارید، نگران نباشید چرا که آن ها به زودی برای شما نیز فعال خواهند شد.

داشبورد حرفه ای

طی آپدیت های اخیر، اینستاگرام بخشی را به عنوان پروفشنال داشبورد (Professional dashboard)، یا داشبورد حرفه ای اینستاگرام به پیج های تولید محتوا (Creators) و بیزینسی (business ) اضافه کرده است، در این بخش به میانبرهای مهمی برای رشد پیج اینستاگرامتان دسترسی دارید.

برای استفاده از این قابلیت و وارد شدن به پروفشنال داشبورد کافیست، از بالای صفحه پروفایل خود، گزینه view professional dashboard را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که پیج شما باید حتما بیزینس یا کریتور باشد.

سه بخش اصلی داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام :

ردیابی عملکرد : این بخش شامل نموداری است که آمار کلی حساب شما را نمایش می‌دهد، به‌علاوه شما می‌توانید با مراجعه به “See all insights” به اطلاعاتی شامل بررسی تعاملات محتوایی و حساب کاربری، دنبال‌کننده‌ها، محتوای به‌اشتراک گذاشته شده (پست، استوری و IGTV) و پروموشن‌ ها دسترسی داشته‌ باشند، نکته قابل اهمیت این است که اطلاعات به صورت هفتگی و یا ماهانه قابل مشاهده هستند.

 

رشد کسب‌ و‌ کار : یک دسترسی سریع به ابزار‌های مختلف برای کمک به مدیریت بهتر و موثر‌تر حساب‌کاربری به شما می‌دهد، شامل بخش‌های زیر است:

الف) پروموشن‌ ها : این بخش شامل مدیریت تبلیغات محتوای برند و IGTV‌ها برای به‌دست آوردن مخاطبان بیشتر است، همچنین باعث می‌شود تا خدمات شما بهتر دیده‌شود است.

ب) تاییدیه‌ های مربوط به برند‌ها : در این بخش شما می‌توانید با برند‌های دیگر شراکت کنید، به آن‌ها اجازه دهید تا برای شما درخواست شراکت و یا تبلیغات بفرستند، شما می‌توانید درخواست آن‌ها را تایید و یا رد کنید.

پ) پاسخ‌ های ذخیره‌ شده : در این قسمت شما پاسخ‌ سوالات متدوال و پرتکرار را جهت پاسخ‌گویی سریعتر ذخیره می‌کنید، بعدا برای پاسخگویی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و همچنین شما می‌توانید این پاسخ‌ها را ویرایش کنید.

هدف اصلی داشبورد حرفه ای

هدف اصلی داشبورد حرفه ای (Professional dashboard) این است که، ویژگی ها را در یک مکان مرکزی و منسجم جمع آوری کرده و دسترسی به آن ها آسانتر شده، پس ایده اصلی این داشبورد این است که، با آسان‌تر کردن ردیابی عملکرد حساب‌کاربری و همچنین به‌ روز رسانی کاربران با آخرین ویژگی‌های موجود در اینستاگرام، آن‌ها را تشویق به فعالیت بیشتر کند.

کولب پست های اینستاگرام

اینستاگرام مدتی است که قابلیتی با نام کولب (collab) را به این شبکه اجتماعی پر طرفدار اضافه کرده است، درواقع شما می توانید از طریق این ویژگی با سایر پیج ها، برندها و اینفلوئنسرها همکاری کنید و پست یا ریلزی را که در صفحه خود منتشر می کنید، بدون نیاز به هیچ تغییری در پیج آنها هم منتشر کنید.

چگونه از کولب اینستاگرام استفاده کنیم؟

1. برنامه اینستاگرام را اجرا و آیکون + را لمس کنید تا پست یا ریلز را روی اکانت خود بارگذاری کنید.
Next .2 را بزنید و فیلترهای مورد نظر خود را برای پست انتخاب کنید، بعد از این مرحله، صفحه‌ی کپشن را می بینید،از همین بخش گزینه Tag People را انتخاب کنید.

3. حالا از این قسمت آپشن Invite Collaborator را لمس کنید.


4. از قسمت جستجو بالا، نام فردی که می خواهید با او پست اشتراکی بگذارید را جستجو کنید، همچنین شما می توانید بیشتر از یک نفر به کولب اضافه کنید، حال پست شما منتشر می‌شود و یک پیام به دایرکت آن شخص و اکانت داده می‌شود، که اگر آن را بپذیرد پست شما در بخش فید (خانه) او نیز منتشر می‌شود.

هدف اصلی، کولب Collab اینستاگرام

هدف اصلی، کولب Collab اینستاگرام این است که موجبه افزایش فالوور، افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش است، پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما در تبلیغات و کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود از آن استفاده کنید.

اطاق‌های زنده (Live Rooms)

اینستاگرام قابلیت جدید اتاق‌‌ های لایو (Live Room) را به برنامه‌های خود اضافه کرد، در واقع هدف اینستاگرام از Live Room برای شروع یک برنامه گفتگو محور یا پادکست یا میزبان یک جلسه است.

این ویژگی به شما و همچنین سه نفر دیگر امکان گفتگوی ویدیویی در یک پخش مستقیم را می‌دهد، که در مقایسه با قالب های مشابه دارای گزینه‌ های خلاقانه‌ تر از جمله نمایش زنده گفتگو، پرسش و پاسخ گسترده یا مصاحبه، جلسات جمعی برای نوازندگان، تجارب خرید زنده و سایر موارد دیگر است.

نکته مهم دیگر از آپدیت جدید اینستاگرام در این قسمت خاموش کردن صدا یا تصویر در جریان لایو است، اگر نمی‌خواهید تصویرتان در جریان یک لایو پخش شود یا برعکس اگر فقط می‌خواهید تصویری را بدون صدا پخش کنید، حالا می‌توانید این کار را انجام دهید، اینستاگرام دکمه‌های جداگانه‌ای درست زیر پنجره لایو برای انجام این کار اضافه کرده است.

چگونه از Live Room اینستاگرام استفاده کنیم؟

1. صفحه را به سمت چپ بکشید و گزینه Live camera را انتخاب کنید.
2. عنوان اضافه کنید، برای افزودن مهمانان خود روی نماد Rooms ضربه بزنید.
3. افرادی را که درخواست کرده‌اند با شما در لایو شرکت کنند، خواهید دید.
4. همچنین می‌توانید یک میهمان را برای افزودن جستجو کنید.
5. به عنوان یک پخش کننده، می‌توانید هم‌ زمان سه مهمان یا یک به یک اضافه کنید.

  • افرادی که توسط هر یک از شرکت کنندگان فعال در اتاق‌ های لایو مسدود شده‌اند، نمی‌توانند به اتاق Live بپیوندند، همچنین ویژگی‌هایی که در حال حاضر در اختیار میزبان‌ های زنده قرار دارد، مانند امکان گزارش دادن و مسدود کردن نظرات، در اختیار میزبان اتاق‌ های لایو نیز خواهد بود.

جستجو روی نقشه

یکی از جدیدترین قابلیت های آپدیت جدید اینستاگرام جستجو در نقشه است، شما می‌توانید روی یک نقشه مکان کافه‌ ها و فروشگاه‌ ها را ببینید و اگر روی یکی از آن‌ ها بزنید، اطلاعات تکمیلی در مورد آن کسب و کار را مشاهده می‌کنید، مثلا آدرس، قیمت، ساعات کار و همچنین پروفایل اینستاگرام آن‌ها.

جذاب بودن این ویژگی به این دلیل است، که ببینید چه کسانی در مکان مورد نظر شما عکس گرفته اند، این قابلیت برای اینفلوئنسرها و دیگر فعالان اینستاگرامی بسیار کاربرد دارد، مثلا اگر شما صاحب رستورانی هستید، با استفاده از سرچ لوکیشن می‌توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را، ببینید و منتشر کنید.

استیکرهای تعاملی اینستاگرام

استوری اینستاگرام بخش خیلی مهمی برای حفظ و ماندگاری مخاطبین به حساب می آید، پس استفاده از ویژگی های جذاب آن همچون استیکر ها بسیار کمک کننده می باشند، استیکر تعاملی اینستاگرام جهت افزایش تعامل مخاطبان صفحه می باشد، در اینستاگرام یکی از ابزارهای مهم برای افزایش بازدید پست، استوری و پروفایل ویزیت استیکرهای تعاملی هستند.

  • استیکر Add Yours

Add Yours این استیکر جدیدترین استیکر تعاملی افزوده شده به بخش استوری است که حتی برای برخی از کاربران هنوز در دسترس نیست.

کاربردی که این استیکر دارد، در این است که شما می‌توانید یک عکس را در استوری خود بگذارید و با قرار دادن این استیکر از سایر مخاطبانتان بخواهید عکسی مرتبط با موضوع استوری شما منتشر کنند، زمانی که فرد دیگری از طریق استیکر Add Yours استوری شما، برای خودش استوری بگذارد، دیگران می‌توانند متوجه شوند که شما آغاز کننده‌ی این چالش بوده‌اید و هر کسی به چالش شما جوین شود، نام کاربردی و پروفایل او در لیست قرار می‌گیرد.

  • استیکر شمارش معکوس

شمارش معکوس یا تایمر را می‌توانید برای مواقعی انتخاب کنید که می‌خواهید مشتری از یک رویدادی آگاه شود، برای مثال زمان لایو رفتن خود را فعال کنید، یا زمان پست گذاری را مشخص کنید، مخاطب می‌تواند با استفاده از این تایمر یک یادآور فعال کند و برای کاری که شما انجام می‌دهید می‌تواند نوتیفیکیشن داشته باشد.

مخاطبان شما می توانند برای فعال کردن نوتیفیکیشن، بر روی تایمر کلیک کرد و گزینه یادآوری را فعال کنند.

  • استیکر خرید

استیکر خرید یک استیکر بسیار جالب در استوری است، که برای محصولات خود می توانید به اشتراک بگذرارید، کاربرد آن به صورتی است، که مشتری با استفاده از کلیک کردن بر روی آن به صفحه خرید محصول هدایت می‌شود و می‌تواند به راحتی به شما اعتماد کند و خرید را انجام دهد.

البته باید توجه داشته باشید برای استفاده از این قابلیت جدید استوری اینستاگرام 2022 باید ویژگی خرید را از قبل تنظیم کرده باشید.

  • استیکر موسیقی

در این قابلیت می‌توانید آهنگ‌ های بسیاری را ببینید و به استوری خود اضافه کنید، حجم این آهنگ‌ ها بسیار زیاد هستند و امکان ندارد که نتوانید آهنگ مورد نظر را پیدا کنید.

نکته مهم این است که در آپدیت جدید اینستاگرام برای این نوع استیکر یک قابلیت اضافه کرد، که این قابلیت نوشتن خودکار متن آهنگ توسط اینستاگرام است که از گرفتن وقت شما و غلط‌ های املایی ناشی از تایپ دستی جلوگیری می‌شود.
  • استیکر لینک قابل تنظیم

استیکر لینک دیگر، مخصوص اکانت‌ های بزرگتر اینستاگرام با بیش از 10 هزار دنبال کننده نیست، در واقع برای همه ما در دسترس است.

کاربرد آن به این صورت است که، باید آدرس وب سایتی را که ‌می‌خواهید استیکر به آن لینک شود وارد کنید، هر کسی که می‌تواند استوری شما را ببیند می‌تواند روی قابلیت جدید اینستا در سال 1401 ضربه زده و از سایت لینک داده شده بازدید کند، این قابلیت جدید اینستاگرام در استوری سال 2022 است.

مخفی کردن تعداد لایک ها

یکی از مهمترین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام در سال 2022، به غیرفعال کردن لایک در اینستاگرام مربوط باشد.

اینستاگرام با این قابلیت جدید، سه حالت کلی در ارتباط با لایک را در اختیار کاربران قرار می دهد، به واسطه این گزینه ها، کاربر می تواند تعداد لایک را به طور عمومی پنهان کرده یا همچنان به روال معمول ادامه دهند.

  • مخفی شدن تعداد لایک اینستاگرام در پست های تمامی حساب های کاربری
  • غیرفعال سازی نمایش لایک ها برای پست های خود
  • یا حفظ وضعیت سابق نمایش لایک ها

پنهان کردن کلی لایک و کامنت تمام پست ها :

  1. در صفحه اینستاگرام خود به تنظیمات بروید
  2. گزینه privacy را انتخاب کنید
  3. در قسمت interactions گزینه «posts» را انتخاب کنید
  4. در قسمت liks and views دکمه «hide liks and views counts» را روشن کنید

پنهان کردن لایک و بازدید یک پست خاص :

سه نقطه در بالای پست را انتخاب کنید، در اینجا به شما این گزینه‌ (Hide Like and View Counts) برای مخفی کردن لایک‌ ها پیشنهاد داده می‌شود.

ما در این مطلب به طور اختصار توضیحاتی از کاربردی ترین آپدیت های 2022 اینستاگرام ارائه دادیم، که در زمینه کسب و کار آنلاین به شما کمک می کند.

با ما همراه باشید با مطالب دیگر از مجله دیجی تاپ.

‫0/5 ‫(0 نظر)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا