کسب و کار

شخصیت برندتان را قدرتمند کنید

این‌ که مردم چگونه شخصیت برند شما را درک می کنند ذهنی است، اما بسیار مهم و تعیین کننده است

مجله دیجی تاپ:: به عنوان مصرف‌کننده، ما اغلب واکنش‌های تند و بسیار قوی و شخصی نسبت به برندها (و افرادی که با آنها ملاقات می‌کنیم) داریم. تبلیغات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مقالات خبری که می‌خوانیم، نظر ما را در مورد یک برند خاص تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این ارتباطات عاطفی تأثیر مستقیمی بر فروش دارند: 95 درصد از تصمیمات خرید بر اساس احساسات است تا منطق. مردم تمایل دارند برندهایی را انتخاب کنند که برای ناخودآگاه آنها جذاب باشد، یعنی به طور غریزی برای آنها جذابیت داشته باشد.

به‌علاوه، برندهایی که به‌نظر «انسانی» و «شخصی» می‌آیند، موفق‌تر از برندهایی هستند که متکی بر آمار یا عناصر عقلانی هستند. بنابراین داشتن یک محصول یا خدمات عالی کافی نیست. شخصیت برند شما نیز اهمیت زیادی دارد.

اما این به چه معنا است؟ شخصیت برند چیست و چگونه بر فروش شرکت تأثیر می گذارد؟ در این مطلب، ما اصول اولیه برندسازی که برای شکل دادن به شخصیت یک برند استفاده می شود را مرور می کنیم. به این ترتیب، شما تمام اطلاعات لازم برای ایجاد برند خود، سپس افزایش فروش و حفظ مشتریان خود را خواهید داشت.

شخصیت برند را قدرتمند کنید

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند مجموعه ای از ویژگی هایی است که مشتریان یک محصول از آن برند دریافت می کنند. شخصیت برند است شامل برداشت های مشتریان است که براساس نحوه عملکرد، بیان و ظاهر برند شکل می گیرند.

بنابراین، وقتی در مورد “شخصیت” یک نام تجاری صحبت می کنیم، به شهرت آن یا رفتار شرکت مورد نظر (که گاهی اوقات “احساس” نیز نامیده می شود) اشاره می کنیم. به طور خلاصه، این در مورد روشی است که برند خود را به مشتریان بالقوه خود و همچنین به مشتریان فعلی خود نشان می دهد.

اما تعریف شخصیت برند برای موفقیت شما کافی نیست… شخصیت برند شما باید در همه زمینه های برندسازی شما لحاظ شود، چه درلوگوی شما، چه وب سایت شما یا حتی لحنی که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنید.

برای اینکه برند شما به عنوان “جدی” یا “گرم” تلقی شود، همه عناصر برند شما باید این ویژگی ها را منعکس کنند.

شخصیت برند خوب چیست؟

همه شرکت‌ها رویکرد، سازوکار و حتی شخصیت‌های بسیارمتفاوتی دارند، ولی با این همه برای ثبات برند خود اهمیت بسیار زیادی قائل اند.

در شخصیت برند شما باید پنج عنصر رعایت شود:

۱-اصالت: شخصیت برند شما باید همیشه منعکس کننده اهداف تجاری و فرهنگ شرکت شما باشد. یک موسسه حقوقی متشکل از وکلای مسن تر با روش های سنتی نمی تواند برندی با شخصیت جوان و سرکش ایجاد کند. درغیراینصورت مراجعان (به‌ویژه مراجعان جوان) فوراً احساس می‌کنند که آیا این شرکت صادق است یا صرفاً سعی می‌کند از یک راه پول نقد کند.

۲-خاطره‌انگیز بودن: این ویژگی به‌خصوص برای برندهای جدید مهم است، زیرا به یاد ماندن در شروع کار امری ضروری است. یک تصویر یا اسم سرگرم کننده و جذاب می تواند یک استارتاپ ناشناخته را به یک برند بزرگ و پیشرو در بازار تبدیل کند.

۳-ارزش: ارزش افزوده‌ای که برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورید، جانمایه واقعی کسب‌وکار شماست. چه محصولی باشد که در هیچ جای دیگری نتوانید آن را پیدا کنید، چه کیفیت استثنایی یا قیمتی بی نظیر، شخصیت برند شما باید مکمل مدل کسب‌وکار شما باشد.

۴-قابلیت اطمینان: همه کبابی‌های بازار ادعا می کنند که بهترین هستند، اما تنها یکی وجود دارد که حقیقت را می گوید! درست مانند مردم در زندگی واقعی، اگر برند شما در مورد اینکه واقعا چه کسی است دروغ بگوید، مصرف کنندگان دیگر شما را باور نمی کنند.

۵-اعتبار: مصرف کنندگان از برندهایی که با آنها تجارت می کنند انتظار دارند در حوزه کاری خود متخصص باشند. برندی ایجاد کنید که برای مشتری اطمینان بخش باشد.

بهترین شخصیت برند را برای کسب و کار خود تعریف کنید

همانطور که در بالا دیدیم، در حالی که همه مشاغل هدف یکسانی دارند، شخصیت آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است زیرا هرکدام ویژگی های منحصر به فرد دارند. به عبارت دیگر، مقصد یکی است، اما انتخاب مسیر با شماست.

سه نکته زیر را بخوانید تا به شما کمک کند بهترین شخصیت برند را برای کسب و کار خود ایجاد کنید

۱. مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید

شخصیت پیچیده و انحصاری برند شانل، تقریباً یک قرن است که به آن اجازه داده است تا نوع بسیار خاصی از مشتری را اغوا کند، زیرا به خوبی نمایانگر لوکس و مد لباسی است که مخاطبانش انتظار دارند. تلاش برای انجام همین کار برای یک برند اقتصادی مانند      Dollar Tree یک فاجعه خواهد بود.

مهمترین چیز درایجاد شخصیت برند شما این است که انتظارات مخاطب هدف خود را برآورده کنید، نه اولویت های خود را. در حالت ایده‌آل، شما از قبل ایده روشنی دارید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می‌خواهند. تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود جمع آوری کنید تا آنها را کاملا بشناسید.

۲- تمام ویژگی هایی را فهرست کنید که به بهترین وجه شخصیت برند ایده آل شما را توصیف می کنند

این تمرین سریع برای کسانی که در استراتژی برندسازی تازه کارند، طراحی شده است و به شما امکان می دهد شروع کنید. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که ویژگی های شخصیتی برندتان چیست، فهرستی از صفت هایی تهیه کنید که به بهترین وجه شخصیت ایده آل برند شما را توصیف می کند. به عنوان مثال: “جوان”، “پر انرژی” و “با اشتیاق”.

این به شما کمک می کند تا روی مهمترین ویژگی ها تمرکز کنید. کلمات و عباراتی مانند “ارزان”، “راحت” و “دوستانه” می توانند به شما کمک کنند تا ارزش افزوده خود را تعیین کنید و از رقبای خود متمایز باشید.

به یاد داشته باشید، شما این شخصیت را برای برآورده کردن انتظارات مخاطب هدف خود ایجاد می کنید. بنابراین کلماتی که انتخاب می‌کنید باید بیشتر از شما مشتریانتان را خشنود کنند.

شخصیت برند قدرتمند

۳- اگر برند شما یک شخص بود

البته این تمرین کمی عجیب است، اما با این وجود بسیار موثر است. تصور کنید که برند شما یک شخصیت انسانی است که برای اولین بار در یک مهمانی ملاقات می کنید. شخصیت او چگونه خواهد بود؟ سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • او چگونه به شما سلام می کند؟ با یک “سلام!” ” مشتاق.  با تکان دادن سر و بی تفاوت؟ دست دادن رسمی؟ یا حتی با یک آغوش گرم؟
  • او چگونه رفتار می کند؟ آیا او مستقیماً سراصل مطلب می رود؟ آیا او دوست دارد همیشه شوخی کند؟ این سوالات می توانند به شما در درک لحن برندتان کمک کند.
  • او درمورد چه چیزی صحبت می کند ؟ به چه موضوعاتی علاقه دارد؟ آیا او پایبند به رفتارهای متعارف اجتماعی است یا معمولا اهل ماجراجویی است؟ او بیشتر شنونده است یا سخنگو؟
  • لباسش چطوراست؟ اولویت او بیشتر در ظاهر لباس است یا راحتی آن؟ آیا او اهل زیورآلات است؟ معمولا از چه رنگهایی در لباسهایش استفاده می کند؟

این اطلاعات می تواند در شکل دادن به هویت بصری برند شما موثر باشد.

البته پاسخ به این سوالات همه چیز نیست. اما زمانی که ایده روشنی از اینکه برند شما کیست داشته باشید، بقیه کارها آسان تر خواهد شد. از این سؤالات به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و تا زمانی که شخصیت برند شرکت خود را مشخص نکرده اید، بر روی آنها کار کنید.

نتیجه گیری

اینکه مصرف کنندگان چگونه برند شما را درک می کنند ذهنی است. اما داشتن یک استراتژی طراحی برند به شما کمک زیادی خواهد کرد. با پروراندن شخصیت برندتان بر شهرت آن روز به روز خواهید افزود. شناختن شخصیتی که مناسب برند شماست یک چیز است، اما ترجمه آن شخصیت به یک لوگو، یک وب سایت و هر عنصر گرافیکی دیگری چیز دیگری است! هنگامی که مشخص کردید که به عنوان یک کسب و کار که هستید، شخصیت برند خود را در تمام عناصر برندسازی خود زنده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره سازوکار برندسازی اینجا کلیک کنید

منبع: ترجمه اختصاصی مجله دیجی تاپ

نمایش بیشتر
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا