5 خطای کلیدی SEO که موجب اُفت سایت می شود!!
برای بالا بردن رتبه وب سایت با استفاده بهینه از سئو، باید از یک سری اشتباهات کلیدی پرهیز گردد.
مجله دیجی تاپ :: سئو اسکلت یا ساختار وب سایت شماست، اغلب تعیین اینکه شما باید از کجا، کار با آن را شروع کنید و ابتدا باید کدام اشتباهات سئو را مورد نظر قرار دهید، مهم است.
به همین دلیل ما اطلاعاتی از رایج ترین اشتباهات سئو در اختیار شما می گذاریم، تا بینش کاملی در مورد سلامت وبسایت خودتان کسب کنید، خطاهایی که در مهمترین صفحات وبسایت شما رخ میدهد را اولویت بندی کنید، زیرا لازم است هر اشتباهی فوراً اصلاح شود.
پنج خطای کلیدی سئو :
1. ایندکس “INDEX ” :
ایندکس شدن، فرایندی است که در آن گوگل، پس از بازدید و آگاهی از صفحات سایت، محتویات آن را ذخیرهسازی کند. زمانی که گوگل محتوای جدید سایت را پیدا کند (درصورت رعایت اصول و توصیهها)، این محتوا در نتایج جست و جو نمایش داده میشود، بنابراین زمانی ایندکس شدن صورت میگیرد که گوگل محتوای یک صفحه از سایت را در پایگاه دادههای خود ذخیره کند.
بهترین روش افزایش سرعت ایندکس شدن در گوگل، رعایت اصول سئو است، نکته مهم این است که باید مرتبا از ایندکس بودن صفحههای وبسایت اطمینان حاصل نمایید.
اگر به این مشکل برخورد کردید پیشنهاد میکنیم جستجوی عمیقتری در صفحههای سایت داشته باشید، برای نمونه، نگاهی به ایندکس بودن صفحه محصولات یا بلاگ سایت بیاندازید، دامینهای زیرمجموعه سایت را نیز بررسی کنید تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس شده باشند،
اگر هم سایت شما نسخهای جدید از یک وبسایت قدیمی است، حتما نسخه قدیمی وبسایت را بررسی کنید، چه بسا که صفحههای وبسایت قدیمی ریدایرکت نشده باشند.
- یکی از اساسی ترین مسائل ایندکس نشدن، گوگل بودجه خزیدن و زمان خزیدن را برای هر وب سایت اختصاص می دهد، اگر بعد از روزها یا ماه ها پست ها را به صورت تصادفی منتشر می کنید، ممکن است چند روز طول بکشد تا ربات های موتور جستجو تصمیم بگیرند دوباره وب سایت شما را بررسی کنند.
- محتوای تکراری بیش از حد در یک سایت می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و آنها را از فهرست کردن سایت شما منصرف کند.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه ایندکس پیشنهاد می کنیم، مقاله “ایندکس کردن سایت در گوگل چیست؟“را در مجله دیجی تاپ مطالعه کنید.
2. آدرس های URL :
آدرس صفحه های سایت برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد، گوگل هم در نهایت یکی از آدرس های صفحه ی سایت را انتخاب، و ایندکس می کند، همین مسئله ما را دچار سردرگمی می کند.
- این مشکل زمانی پیش می آید، که آدرس های URL متفاوت و محتواهای یکسان ساخته می شوند، به عبارتی لینکها ممکن است به چندین آدرس مختلف ارجاع داده شوند، که محتوای یکسانی دارند، درواقع رتبه صفحهای که آدرس URL مختلفی دارد، به تعداد همین آدرسها در موتورهای جستجو تقسیم خواهد شد.
- اتفاقی که در هنگام تغییر آدرس سایت رخ می دهد این است که، ربات خزنده گوگل در زمانی که می خواهد وارد سایت شما بشود با تعداد زیادی از خطا 404 (این خطا بدین معناست که صفحه مورد نظر شما روی سرور وجود ندارد.) روبرو می شود، ربات پس از مواجه شدن با چنین اتفاقی تمام صفحات ایندکس شده سایت شما را به سرعت حذف می کند که باعث افت بسیار شدید رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود.
بیشتر بدانید : آدرس اینترنتی یا دامین چیست ؟
3. بک لینک :
بک لینک، لینک خروجی می باشد که از صفحه ای به صفحه دیگر و در واقع از سایتی به سایت دیگر داده می شود و موجب انتقال کاربران با کلیک بر روی آن به سایت دیگر می شود، که موجب بالا رفتن بازدید و ترافیک، و در نتیجه رشد رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر شود.
- بک لینک اسپم (لینک های بی کیفیتی که فقط به قصد گرفتن رتبه در سایت های دیگر قرار داده می شوند.) مضرترین نوع بک لینک می باشد، و می تواند سایت شما اسپم کند و آن را از نتایج جستجو حذف نماید، بهتر است بدانید لینک های اسپم می توانند تاثیر لینک های خوب و مفید شما را نیز از بین ببرند.
- بک لینک از سایتهای رتبه پایین، این نوع بک لینکها بسیار کم اهمیت و بی تاثیر می باشد و هزینه برای دریافت این نوع لینک ها عملا کاری بیهوده است، پس زمان و هزینه خود را برای دریافت لینک های مفید صرف کنید.
- گرفتن میزان زیادی لینک در زمانی کوتاه بسیار کار مضری است و می تواند تمام لینک های شما را اسپم کند، حتی اگر از سایتهایی با رتبه بالا گرفته شود.
پس بهتر است بک لینک ها را هوشمندانه و با توجه دریافت نمایید، باید بدانید بک لینک مضر یکی از مهمترین عوامل در پنالتی شدن سایتها می باشد، پس این کار بسیار کار دقیقی می باشد.
4. سرعت :
سرعت، یکی از فاکتورهای مهم در بالا بردن رتبه سایت است، گوگل به صراحت اعلام کرده است که در الگوریتم خود، سرعت را یکی از ملاک های برتری وبسایت میداند.
گوگل مدعی است کاربران برای وقت خود ارزش زیادی قائل هستند و در نتیجه ترجیح میدهند سراغ وبسایتهایی بروند که سرعت بارگذاری مناسبی دارند زیرا موتور جستجوی گوگل نیز همانند کاربران، به سرعت وبسایت اهمیت میدهد، گوگل برای تشخیص سرعت سایت، فاکتورهای مختلفی را در نظر میگیرد.
امروزه به دلیل افزایش جستجو در گوشی های همراه، سرعت بارگذاری صفحه های وبسایت بر روی گوشی های موبایل نیز اهمیت دارد.
در بیشتر مواقع سرعت بارگذاری سایت ربط مستقیمی به نحوه توسعه آن دارد، در نتیجه با توسعهدهندگان وبسایت، راههای افزایش سرعت را بررسی کنید، سرعت فاکتور مهمی در ارتقا رتبه سایت است و در نتیجه با هر روشی که میتوانید سرعت بارگذاری صفحه های وبسایت را افزایش دهید.
5. محتوا :
ساختار محتوا نیز بسیار مهم است، سعی کنید کلمات کلیدی استفاده کنید که مربوط به محتوای شما باشد، توجه داشته باشید نباید از کلمات کلیدی راهی برای دور زدن گوگل استفاده کنید.
- مورد مهم دیگر این است که از محتوای تکراری استفاده نکنید،حذف این مورد موجب بهبود رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو می شود.
درواقع وجود اطلاعات ارزشمند بیشتر، نسبت به دیگر سایت ها و قابل اعتماد بودن محتوا، عنوان راهنمای محتوا شما است اولین چیزی که کاربران به آن دقت می کنند، حتی گاهی اوقات در مورد فرمت محتوا هم اطلاعات می دهد، از موردهای مهم و تاثیر گذار محتوا در سئو می توان مشخص کرد.
برای داشتن یک سایت خوب و یه شروع موفق باید ی مشاور خوب کنارت باشه، نظم و مدیریت سرمایه برای شروع کسب و کار، برندسازی و تبلیغات موثر داشته باشی، دیجی تاپ بزرگترین هلدینگ استارت آپ، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات هوشمند در کشور، هر چیزی رو که لازم داری در اختیارت میذاره……..