بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟
بازاریابی رسانههای اجتماعی یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل تولید و به اشتراک گذاری محتوا در رسانههای اجتماعی میباشد تا شرکت به اهداف بازاریابی و شرکت خود دست یابد.
- نوع تجارت شما باید استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی را هدایت کند.
- مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی برند شما را میشناسند و با خدمات شرکتتان ارتباط بر قرار میکنند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) یک روش قدرتمند برای تمام تجارتهای کوچک و بزرگ به منظور دستیابی به اهداف و افزایش مشتری است.
در واقع مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی برند شما را میشناسند و با خدمات شرکتتان ارتباط بر قرار میکنند.
اگر شما مستقیما از طریق صفحات اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و پینترست با مشتریان خود در ارتباط نیستید، یک راه ارتباطی قدرتمند را از دست میدهید.
یک بازاریابی قوی در رسانههای اجتماعی باعث موفقیت چشمگیر تجارت، شناخت برند و افزایش مشتری و فروش میگردد.
به یاد داشته باشید که Social Media Marketing یکی از روشهای بازاریابی دیجیتال Digital Marketing است.
بازاریابی رسانههای اجتماعی چیست؟
بازاریابی رسانههای اجتماعی یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل تولید و به اشتراک گذاری محتوا در رسانههای اجتماعی میباشد تا شرکت به اهداف بازاریابی و شرکت خود دست یابد.
این نوع بازاریابی شامل فعالیتهایی همچون پست متن، آپلود عکس، ویدیو و محتوایات دیگر است که همراه تبلیغات پرداختی در رسانههای اجتماعی، باعث افزایش مخاطب و مشتری میگردد.
دیجی تاپ در این مقاله، بازاریابی رسانههای اجتماعی را به شما معرفی کرده و نکاتی را در اختیارتان قرار میدهد تا با استفاده از این نکات بتوانید بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را توسعه و رشد دهید.
استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی
پیش از آنکه کمپینهایی در بازاریابی رسانههای اجتماعی تولید کنید،نقشه و اهداف تجاری خود را تعیین کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بنویسید.
تولید یک کمپین بازاریابی رسانههای اجتماعی بدون استراتژی معین در ذهن، همچون گردش در یک جنگل بدون نقشه است. شما ممکن است از فضا لذت ببرید، اما در جنگل گم میشوید.
هنگامی که میخواهید اهداف بازاریابی رسانههای اجتماعی را تعریف کنید، این سوالات را از خود بپرسید:
- شما میخواهید از طریق بازاریابی رسانههای اجتماعی چه چیزی را بدست آورید؟
- مخاطب نهایی شما کیست؟
- چگونه مخاطبان شما از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند؟
- شما چه پیامی میتوانید به مخاطبانتان در رسانههای اجتماعی ارسال کنید؟
نوع تجارت شما باید استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی را هدایت کند.
برای مثال تجارتهای الکترونیک یا آژانسهای مسافرتی باید محتوای تصویری تولید کنند. بنابراین آنان میتوانند به صورت کارآمد در اینستاگرام و پینترست فعالیت کنند.
علاوه بر این، ممکن است تجارتهای بیزنس به بیزینس (Business to Business) و شرکتهای بازاریابی در توئیتر و لینکدین موفقتر شوند.
دستیابی به اهداف بازاریابی و برندینگ
بازاریابی رسانههای اجتماعی میتواند در دستیابی به چندین هدف به شما کمک کند:
- افزایش ترافیک وبسایت (Website Traffic)
- افزایش نرخ تبدیل مشتری (Increasing Conversion Rate)
- افزایش آگاهی مخاطبان از برند (Brand Awareness)
- معرفی برند و ایجاد ارتباط با برند
- گسترش ارتباط و تعامل با مخاطبان اصلی
هرچه تعداد مخاطبان در سطح شبکههای اجتماعی بیشتر شود، شما به سادگی میتوانید به دیگر اهداف بازاریابی خود برسید.
مزایای مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی
همانطور که گفتیم حضور و بازاریابی در در رسانههای اجتماعی اهمیت زیادی دارد. بنابراین انتخاب این روش میتواند مزایای مهمی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
- افزایش آگاهی از برند (Awareness)
- تولید سرنخهای باکیفیت
- بهبود نرخ تبدیل
- برقراری روابط عمیق، بلند مدت و دوسویه با مخاطبان
- تحلیل رقبا و یادگیری از آنها
- افزایش ترافیک ورودی برای سایت
- اثرگذاری رو سئو و بهبود رتبه در موتورهای جستجو
- دریافت اطلاعات مخاطبان و فالوئرها
- ایجاد ارزش افزوده
- بهبود اعتبار برند
با توجه به حضور گسترده و بسیار زیاد کاربران در انواع شبکههای اجتماعی که ساعتها زمان خود را صرف تماشای محتوای مختلف میکنند، نمیتوان از این پلتفرمها به عنوان ابزار بازاریابی و تبلیغات غافل شد.