قابلیت جدید درآمدزایی در اینستاگرام آزمایش می شود
این ابزار آزمایشی که در داخل اینستاگرام، "گیفتس" (Gifts) نامیده میشود، تولید کنندگان محتوا را قادر می سازد از طریق ریلزها (کلیپهای ویدیویی کوتاه) پول دربیاورند، این خبر نخستین بار توسط بیزنس اینسایدر منتشر شد.
مجله دیجی تاپ :: سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر اینستاگرام) به وب سایت فناوری تِک کرانچ درباره این ابزار گفت: این قابلیت یک نمونه اولیه داخلی بوده و به صورت بیرونی آزمایش نشده است.
این قابلیت نخستین بار توسط الساندرو پالوسی، طراح برنامه معروف در ژوییه که اینستاگرام سرگرم طراحی این قابلیت تحت نام “تقدیر محتوا” بود، کشف شد.
بر اساس اسکرینشات هایی که پالوسی منتشر کرد، این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد گزینه ای را فعال کنند که به هواداران آنها امکان میدهد گیفت به آنها ارسال کنند، تولیدکنندگان محتوا همچنین میتوانند واجد بودن استفاده از این قابلیت را در تب جدید گیفت در تنظیمات اپلیکیشن خود چک کنند، این اسکرینشات ها همچنین نشان میدهند کاربران میتوانند گیفت را از طریق دکمه ای که در انتهای ریلز قرار دارد، ارسال کنند.
هنگامی که بجی را هنگام تماشای یک ویدیوی زنده خریداری میکنید، یک آیکن قلب کنار نام شما در قسمت نظرات ظاهر میشود، با افزوده شدن احتمالی گیفت، اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا راهی برای درآمدزایی از طریق پخش زنده و ریلز فراهم میکند.
البته باید توجه کنیم که مانند هر قابلیت داخلی دیگری، معلوم نیست اینستاگرام چه زمانی قصد دارد قابلیت گیفت را به کاربران عرضه کند، عرضه این قابلیت تعجب آور نیست، زیرا پلتفرمهای دیگر تاکنون ابزارهای مشابهی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا عرضه کرده اند.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، تیک تاک که بزرگترین رقیب اینستاگرام است، انعامدهی مستقیم برای تولیدکنندگان محتوا را دسامبر گذشته معرفی کرد.
بعلاوه، توییتر در ماه مه سال ۲۰۲۱ قابلیتی به نام Tip Jar عرضه کرد که طراحی شده است تا به کاربران اجازه دهد با طی چند مرحله، به تولیدکنندگان محتوا انعام فوری دهند، حتی تامبلرهم یک قابلیت Tip Jar دارد که اوایل سال میلادی جاری راه اندازی شد.