وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید.

مجله دیجی تاپ ::وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد وب سایت است،درواقع یک سیستم مدیریت محتوا که از قالب ها و پوسته های بسیار متنوع تشکیل شده است، که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا، راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. که شما با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم، تصویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید.
وردپرس (به انگلیسی: WordPress) در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود، که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار آزاد و متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.
وردپرس در سال ۲۰۰۳ با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود.این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

متن‌ باز بودن وردپرس به شما این امکان را می‌دهد، که به کدهای آن دسترسی کامل داشته ‌باشید و در صورت بهره‌مندی از دانش برنامه‌نویسی، بتوانید هرگونه تغییری را در آن به وجود آورید؛ اما برای نصب و استفاده از وردپرس، هیچ لزومی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید. در واقع همین ویژگی، در کنار قابلیت‌های فراوانی که وردپرس در اختیارتان می‌گذارد، آن را به محبوب‌ترین CMS در میان کاربران وب تبدیل کرده‌است.

Content Management System – CMS به معني سيستم مديريت محتوا، در حقيقت يك نرم افزار است كه بر روي سرور قرار مي گيرد و به كاربر اين اجازه را مي دهد تا به آساني اقدام به ايجاد صفحات وب نموده و اطلاعات خود را در آنها ثبت نمايد.

 

ویژگی های کلیدی WordPress:

رایگان بودن:

امکان طراحی سایت در وردپرس به صورت کاملا رایگان وجود دارد، و نیز بسیاری از افزونه‌های آن نیز رایگان هستند. آن دسته از افزونه‌هایی که باید خریداری شوند و یا به حالت پریمیوم ارتقا داده شوند نیز، قیمت مناسبی دارند و شما می‌توانید با کمترین هزینه، سایتی حرفه ای طراحی کنید.

سئو عالی:

وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد، تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود، و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند. وردپرس به خودی خود موارد محدودی از سئو را دربردارد و می‌توان با استفاده از پلاگین‌های متعددی از جمله yoast seo و All in One SEO تا حد زیادی به رتبه وب سایت کمک کرد.

امنیت:

وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.در واقع دارای افزونه‌هایی، برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد، تا سایت خود را امن تر کنید. اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس، تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت آن می‌باشد.

قابلیت ارتقاء:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس، پشتیبانی آن از افزونه‌ها ست. در حالت عادی و بدون استفاده از افزونه‌ها، تنها می‌توانید یک بلاگ یا سایت ساده را با وردپرس راه‌اندازی کنید، اما با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید هر تغییراتی را روی وب سایتتان ایجاد کنید، در مخزن وردپرس حدود 50 هزار افزونه‌ی رایگان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پاسخگویی به نیازهایتان استفاده کنید.

مدیریت آسان:

شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

ارتباط با شبکه های اجتماعی:

وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

نکته مهم این است که اگر بخواهیم از طریق وردپرس یک وب سایت بسازیم، قالب های از پیش آماده را نصب و صفحات مورد نظر خود را ویرایش می کنیم، یک اسکلت و ظاهر جذاب داریم که می توانیم آن را به هر شکلی تغییر دهیم، بدون اینکه نیاز به کدنویسی داشته باشیم.

 

 

نمایش بیشتر
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا