سئو

سئو کلاه سفید یا White Hat چیست؟ روش های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید ( White Hat ) مطمئن‌ترین روش بهینه‌سازی به حساب می‌آید زیرا در این روش بر اساس تکنیک‌های تعریف‌شده از جانب گوگل سایت خود را بهینه می‌کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل به دور خواهید بود.

مجله دیجی تاپ ::در سئو یا بهینه سازی کلاه سفید (White Hat) سعی می کنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک هایی که از جانب گوگل تعیین شده است، رتیه سایتمان را در صفحات نتایج موتورهای جست و جو بهبود ببخشیم.در این مقاله به بررسی دقیق از کلاه سفید و چند مورد از روش های آن می پردازیم:

سئو کلاه سفید یا White Hat چیست؟

اصطلاح کلاه سفید یا White Hat به تکنیک های سئو اشاره دارد که با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی، از جمله گوگل مطابقت دارد. در واقع در این مدل شما به عنوان سئوکار یا وبمستر سایت، کاملا طبق قواعد، اصول و قوانین ذکر شده توسط گوگل پیش می روید، و نکته مهم نظمی است که به موتورهای جست و جو می دهد.

لازم به ذکر است تنها مشکل در روش بهینه سازی کلاه سفید این است که، صبر و شکیبایی بسیاری می طلبد، اما اگر به رتبه بالا و نتیجه ماندگار در گوگل فکر می کنید با تحمل کردن این مسیر، آسان تر به هدف خود می رسید.

مورد بسیار مهم در سئو کلاه سفید این است که، روی موضوع تاکید دارد، که محتوای با کیفیت به خواننده ارائه دهید، و برای تجربه کاربر ارزش قائل شوید، مثلا محتوای شما باید منحصر به فرد جامع و کامل باشد. بنابراین تولید محتوای خوب خیلی اهمیت دارد! شما نباید برای موتورهای جستجو محتوا تولید کنید، بلکه به دنبال تولید محتوا برای کاربران باشید، کاربرانی که به دنبال اطلاعات در زمینه کاری شما و موضوعات معمول در وب‌سایتتان هستند، پس در واقع با استفاده از سئو سفید کسب‌وکارتان را رونق بدهید.

روش های برتر سئو کلاه سفید:

کیفیت محتوا تولید شده:

اگر بازاریابی محتوایی صحیحی را در پیش بگیرید و مقالات با کیفیت تولید کنید، می توانید رشد بسیار بالایی از بازدید را به سایت خودتان اختصاص دهید. یکی از دو فاکتور بسیار مهم برای رتبه بندی گوگل محتوا است.

تولید محتوایی که ارزش بالایی داشته باشد، نیازمند به اصول آموزش تولید محتوا است. طبیعتا این مورد امری ساده نبوده و نیاز به تلاش فراوان و آموزش های زیادی دارد. گوگل فاکتورهای زیر را در خصوص محتوای سایت های مختلف، مورد بررسی قرار می دهد:

  • طول متن
  • عنوان مقاله
  • چگونگی توزیع کلمات کلیدی
  • لینک های داخلی و انکسر تکست ها
  • قدمت محتوا
یکی از مهمترین تکنیک های کلاه سفید در مورد تولید محتوا این است که اطمینان حاصل کنید که محتوایی طولانی، مرتبط و دارای منابع معتبر داشته باشید. هر زمان که قصد تولید محتوا داشتید، باید مطمئن شوید که اطلاعات شما حداقل در حد 1000 کلمه باشد. گوگل برای این دسته از محتواها، ارزش بالایی در نظر می گیرد.

بهینه سازی سایت برای موبایل:

یک راهنمایی خیلی ساده و کوتاه، همین امروز برای داشتن سایتی مناسب برای موبایل (طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا) اقدام کنید. سایت های که موبایل فرندلی یا برای موبایل سئو نشدند، رتبه های خوب در گوگل را به سختی می توانند کسب کنند، یا حتی ممکن است بروی رتبه فعلی در گوگل تاثیر منفی بگذارد.

مهم تر آنکه بازدیدکنندگان از طریق موبایل امروزه 60 تا 70 درصد کل بازدیدکنندگان سایتتان را تشکیل می دهد، پس به نظر مشتریانتان احترام بگذارید.

تمرکز روی کلمات کلیدی:

تمرکز روی کلمات کلیدی تاثیرگذار بسیار مهم است. با این حال الگوریتم رنک برین گوگل با استفاده از هوش مصنوعی به ظرافت های لغات در هر زبان می پردازد. مثلا استفاده از اصطلاحات و اشتباهات متداول، کلمات مترادف، متضاد و حتی کنایه ها را تا حدودی می شناسد. جالب است بدانید در زبان فارسی هم الگوریتم رنک برین به درستی عمل می کند.

در الویت قرار دادن تجربه کاربری:

بهبود وضعیت تجربه کاربری (UX) یکی از مزیت های کلاه سفید در این چند سال است. اکنون گوگل با استفاده از فاکتورهای بسیار زیادی تشخیص می دهد، که یک وب سایت تا چه حدی یک تجربه کاربری مناسب را توانسته است ایجاد کند. این تکنیک یکی از مهمترین بخش های آموزش بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به شمار می رود.

در گذشته، نرخ پرش سایت عاملی بود که به راحتی مشخص می کرد که یک سایت تجربه کاربری خوبی را ایجاد نکرده است، و آن را در اولویت های خود قرار نداده است. البته بعدها مشخص شد که نرخ پرش یک شاخص دقیق برای سنجش چگونگی تجربه کاربری نیست؛ چراکه کاربر هنوز درگیر با وب سایت نشده و در نتیجه تحلیلی در این زمینه نمی شود انجام داد.

به طور کلی white hat seo به هر عملی اشاره میکند که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد،
این در حالیست که یکپارچگی وب سایت شما را حفظ کرده و به مرور زمان منجر به افزایش ترافیک و ارتقا کسب و کار شما خواهد شد.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا