اهمیت ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی
یکی از سریعترین و بهترین روشهای آگاهسازی کاربران ایرانی از کمپینها یا جذب کاربران جدید به فروشگاه یا رسانهی شما، ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران رسانهها و اپلیکیشنهای فعال و معتبر است.
اگر شما هم صاحب کسبوکار یا رسانه باشید، میدانید که ارتباط با مشتریان و کاربران بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان و کاربران وفادار، همیشه با هزینههای مختلف همراه است و بعضا راهکارهای سنتی و استفاده از هر پلتفرمی مناسب نیاز شما نیست. پوش نوتیفیکیشن و سرویسهای ارسال نوتیفیکیشن برای همین هدف بهوجود آمدهاند.
با دیجی تاپ همراه باشید تا بیشتر با سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن آشنا شوید.
پوش نوتیفیکیشن چیست؟
پوش نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که میتواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیامهای ارسالی شما را دریافت میکند.
پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی
این روش یکی از سرویسهای موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ بوده که به تازگی به ایران وارد شده است.
استفاده از این نوع تیلیغات به دو روش ارگانیک و تبلیغاتی امکان پذیر است.
در روش ارگانیک هر کسبوکار اینترنتی، اعم از اپلیکیشن و وبسایت، با ارسال پوش نوتیفیکیشن برای کاربران خود، ضمن ایجاد تعامل با آنها، کاربران را به وبسایت و اپلیکیشن خود بازگردانده و با ارسال پوش نوتیفکشنهای شخصیسازیشده باعث افزایش بازدهی آنها میشود.
روش دوم استفاده از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و ارسال تبلیغات برای کاربران وبسایتها و اپلیکیشنهای مرتبط میباشد.
در این روش تبلیغکنندهها به هدف خود جهت ترویج محصولات کسبوکار و ناشران به کسب درآمد از ایجاد وبسایتهای باکیفیت خواهند رسید.
تفاوت پوش نوتیفیکیشن با سیستمهای ارسال پیام دیگر
بزرگترین تفاوت سرویس پوش نوتیفیکیشن در هزینه است.
هزینهی ارسال آن بهمراتب پایینتر از ارسال ایمیل یا ارسال پیام کوتاه است؛ درحالیکه میزان open rate یا نرخ باز شدن آن بسیار بالاتر است.
اگر بخواهید پیام خود را به کاربران عضو سرویس خود ارسال کنید، این هزینه نزدیک به صفر است.
تفاوت دیگر این روش امکانات بیشتر آن در زمان نمایش پیام است. بهطور مثال یک پیام میتواند همراه با یک عکس کوچک یا متوسط باشد و یا تیتر و متن اختصاصی خود را داشته باشد؛ درحالیکه در پیام کوتاه یا ایمیل، نوتیفیکیشن تنها شامل متن است.
اهمیت استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن
بهجز مواردی همچون هزینه و امکانات بهتر این روش تبلیغاتی نسبت به سرویسهای ارسال دیگر، باید به قدرت این ابزار در بازگرداندن مشتریان به وبسایت یا اپلیکیشن شما اشاره داشت.
با ارسال پوش نوتیفیکیشن بهراحتی میتوانید حتی زمانی که کاربر در وبسایت شما حضور ندارد یا اپلیکیشن شما را فراموش کرده است، مجددا او را نزد خودتان برگردانید.
کاربردهای اصلی پوش نوتیفیکیشن
- ارسال اخبار فوری، جذاب و مهم برای رسانهها و جذب گستردهی ترافیک به لینک هدف
- ارسال پیشنهادهای لحظهای و روزانه به کاربران عضو و تبدیل کردن آنها به مشتری
- ارسال بهروزرسانیهای جدید اپلیکیشن یا وبسایت و اطلاع کاربران از تغییرات
- ارسال پستهای تبلیغاتی برای جذب ترافیک به مشتریان سازمانی شما و کسب درآمد
رایگان بودن این نوع ارسال و بازدهی بالای این سرویس موجب شده است تا این ابزار به یکی از کارآمدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رسانهها و سازمانها بدل شود و تقریبا تمام سازمانهای موفق از آن استفاده کنند.
پس شما هم اگر هزینهی بالایی برای جذب کاربر پرداختهاید و میخواهید این کاربران ارزشمند را برای خود حفظ و آنها را به کاربران وفادار یا مشتریان وفادار تبدیل کنید، همین امروز برای پیادهسازی اصولی این ابزار اقدام کنید.