اخبار تکنولوژیشبکه های اجتماعی

OpenAI می‌خواهد زودتر از همه به هوش مصنوعی انسان‌گونه برسد

این‌روزها همه OpenAI را با چت‌بات ChatGPT می‌شناسند؛ اما این شرکت مرموز با پروژه‌های مخفی خود سعی دارد زودتر از دیگران به هوش مصنوعی انسان‌گونه برسد.

مجله دیجی تاپ:: احتمالاً تا حالا دیگر درباره Dall-E یا چت‌بات ChatGPT یا «بینگ جدید» مایکروسافت چیزهایی شنیده‌اید؛ بااین‌حال، بعید می‌دانم درباره‌ی شرکت توسعه‌‌دهنده هوش مصنوعی به‌کار رفته در این پلتفرم‌ها که این روزها با قابلیت‌های خود کاربران اینترنتی را شگفت‌زده کرده است، چیز زیادی بدانید.

اینکه این شرکت تأثیرگذار تا این حد ناشناخته است، از کم‌کاری من و شما نیست؛ بلکه OpenAI تعمداً مرموز و پنهان‌کار است و تعداد افرادی که در جریان پروژه‌های آن قرار دارند، به‌طرز مشکوکی انگشت‌شمارند.

کارمندان OpenAI به‌رسم هرسال دورهم جمع می‌شوند تا درباره‌ی زمانی شرط‌بندی کنند که رؤیای بشر برای دستیابی به «هوش مصنوعی قوی» به حقیقت خواهد پیوست.

هوش مصنوعی قوی/عمومی (Artificial general intelligence) یا AGI همانی است که در فیلم‌های علمی‌تخیلی نظیر ترمیناتور و Her می‌بینیم: سیستم دانای کل و خودآگاهی که در عین داشتن هوش انسان‌گونه و قابلیت استدلال و تفکر منطقی، توانایی‌های فرابشری دارد (و معمولا منجر به نابودی زمین و نسل بشر می‌شود).

البته شرط‌بندی کارمندان OpenAI نوعی سرگرمی است و تخمین‌های آن‌ها اختلاف زیادی با یکدیگر دارد. بااین‌حال، در حوزه‌ای که هنوز امکان دستیابی به سیستم‌های خودمختار و خودآگاه موردبحث است، نیمی از کارمندان OpenAI واقعاً بر این باورند که دستیابی به AGI احتمالاً تا ۱۳ سال آینده صورت خواهد گرفت.

درواقع، مأموریت OpenAI این است که اولین شرکتی باشد که به هوش مصنوعی قوی دست پیدا می‌کند؛ اما نه برای تسلط کامل بر دنیا و به‌زانودرآوردن جمعیت جهان، بلکه برای اطمینان از اینکه این تکنولوژی بسیار پرخطر به‌طور ایمن توسعه داده شود و توزیع مزایای آن به‌طور مساوی در جهان صورت گیرد (دست‌کم این چیزی است که خودشان ادعا می‌کنند!)

در منشور OpenAI آمده است که دستیابی به هوش مصنوعی قوی ازطریق روش‌های امن چنان مهم است که اگر سازمان دیگری زودتر به این هدف نزدیک شد، این شرکت دست از رقابت برمی‌دارد و درعوض با آن سازمان همکاری می‌کند.
همین موضع‌گیری منحصر‌به‌فرد و خیرخواهانه توجه رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران را جلب کرد؛ به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۹، سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری مایکروسافت را به‌همراه داشت و حالا این شرکت با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دیگر، ۴۹ درصد سهام OpenAI را در اختیار دارد.

و همان‌طورکه خودتان احتمالا از سیر تحولات اخیر حدس زدید، واقعیت ماجرا طور دیگری رقم خورد.

خدمات OpenAI در ایران

همان طور که می دانید به دلیل محدودیت های ایجاد شده با پیش شماره ایران نمی‌توان در سایت OpenAI ثبت‌نام کرد و به همین ترتیب هم نمی توان از سرویس های پرطرفدار چت جی پی تی استفاده نمود.
اما خبر خوب اینکه در ربات تلگرامی هوش مصنوعی ArnaAi شما بدون نیاز به ثبت نام و کاملا رایگان، به سادگی می توانید از ربات هوش مصنوعی استفاده کنید.

این یکی از بهترین روش ها برای تولید محتوا در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی است و این امکان را به شما می دهد که با دسته بندی سوالات خود محتوای مناسب و مطلوبی برای سایت خود آماده کنید.

بهترین ربات چت با هوش مصنوعی تلگرام

یکی از بهترین ربات های چت با هوش مصنوعی، ربات “ArnaAi” است که در تلگرام طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ربات از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می کند و شما می توانید سوالات خود را از آن بپرسید و منتظر پاسخ باشید! یکی از قابلیت های کاربردی و خوب این ربات تلگرامی هوش مصنوعی ، امکان اتصال آن به گروه ها و حتی فعالیت در کانال شماست.

“آرنا بات” مجموعه ای از بهترین ربات های تلگرامی را به صورت رایگان در اختیار شما می گذارد که پیشنهاد میکنیم با عضویت در کانال علاوه بر آشنایی با سایر بات ها به آموزش های آن نیز دسترسی داشته باشید.

کانال ربات های آرنا ربات چت با هوش مصنوعی آرنا
‫0/5 ‫(0 نظر)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا