شبکه های اجتماعی

واتساپ بیزینس چیست؟ تفاوت واتساپ با Whatsapp Business

واتساپ بیزینسی برنامه ای است که موجب برقراری ارتباط شما با مشتریان می شود، میزان تعاملات اکانت با مخاطبین بسیار ارزشمند است و موجب می شود آمار دقیقی از میزان بازدهی و عملکرد کسب و کار خود بدست آورید.

مجله دیجی تاپ :: تفاوت بین واتساپ با واتساپ بیزینسی چیست ؟ اکثر برنامه‌های شبکه‌ اجتماعی مانند اینستاگرام یا واتساپ یک بخش مخصوص را برای حمایت از کسب‌و‌کارهای کوچک و مستقل راه اندازی کرده‌اند، این بخش مستقل به مدیران این کسب‌و‌کار اجازه می‌دهد، دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر بتوانند آمار ورود و خروج صفحه خود را پیگیری کنند.

Whatsapp Business
چیست؟

واتساپ بیزینسی ( what’s app business ) یک نرم افزار مشابه، که از طریق خود کمپانی واتساپ در سال 2018 منتشر شده است، یک برنامه با دانلود رایگان، که در iPhone و اندروید قابل دسترسی است و با در نظر گرفتن صاحبان مشاغل کوچک ساخته شده است.

واتساپ بیزینسی با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما می‌گذارد مانند ابزارهای انجام خودکار کارها، دسته بندی و پاسخ سریع به مشتریان، امکان درج نقشه و آدرس خود، ارائه محصولات و خدمات به صورت کاتالوگ و حتی می توانید در خصوص دسته بندی چت های واتساپ و برچسب گذاری مخاطبین اقدام کنید. همچنین طراحی و عملکرد آن بسیار مانند پیام‌رسان واتساپ است، می‌توانید همه کارهای قبلی نظیر ارسال پیام و عکس را در آن انجام دهید.

WhatsApp Business دارای لوگوی مشابه واتساپ است که یک حرف B توپر جایگزین نماد تلفن در لوگو شده است.

نکته قابل توجه از از مزایای استفاده از حساب تجاری واتساپ این است که قابل اثبات است و مشتریان می توانند با اطمینان بیشتر با مشاغل قانونی چت کنند.

ویژگی های WhatsApp Business ؟

1.ارسال پیام خودکار به مخاطبین

پیام خودکار خوش آمد گویی به تمامی مخاطبینی که برای اولین بار اکانت واتساپ شما را مشاهده می کنند، نمایش اعلان بیزینسی بودن و پاسخ به سوالات پرتکرار ازقابلیت های واتساپ بیزینس است. همچنین زمانی که شما آنلاین نباشید یا قادر به پاسخگویی نیستید پیغام تعیین شده Away messages به مخاطب نمایش داده می شود.

یک بخش مهم و کاربردی، زمانی که با سوالات پرتکرار مواجه می شوید و می خواهید جواب آماده ای تنظیم و به کاربران خود ارسال کنید، بدین ترتیب می توانید از طریق گزینه quick replays در برنامه واتساپ بیزنس به کاربران جواب های از پیش تعیین شده ارائه دهید.

2.لینک پروفایل

از دیگر قابلیت های واتساپ بیزینس این است که شما می توانید لینک کوتاهی از پروفایل خود ایجاد نموده و آن را در اختیار عموم قرار دهید. این امکان Short links نام دارد برای زمانی که تصمیم دارید پروفایل خود را با کسی به اشتراک بگذارید، مناسب است بدین ترتیب برای معرفی خود به اشخاص، لینکی کوتاه شده ارائه می دهید.

برای انجام این کار تنها کافیست، از بخش تنظیمات به قسمت short links مراجعه نموده و گزینه copy link را برای کپی کردن لینک یا گزینه share link برای اشتراک گذاری لینک را انتخاب کنید.

3.آمارگیری در واتساپ

در شبکه های اجتماعی بررسی میزان تعاملات اکانت با مخاطبین بسیار مهم و ارزشمند است، و به واسطه ی آن می توانیم آمار دقیقی از میزان بازدهی و عملکرد کسب و کار خود بدست آوریم، واتساپ بیزنسی این قایلیت را به کاربران میدهد:

  • تعداد پیام های ارسال شده
  • پیام های تحویل داده شده
  • پیام های خوانده شده
  • پیام های دریافت شده توسط مخاطب

سه نقطه بالا سمت راست صفحه را بزنید قسمت Business tools ، در نهایت گزینه statistics را انتخاب کنید، تا آمار چت ها و وضعیت پیام ها نمایش داده شود.

4.برچسب گذاری مخاطبین

مثلا در واتساپ یک اکانت تجاری فروشگاهی دارید یا کسب و کار شما دارای یکسری مخاطبین و مشتریان مشخص است. به واسطه قابلیت Labels می توانید در خصوص برچسب گذاری در واتساپ اقدام کنید، که جزء کدام دسته هستند. می توانید آنها را جزء مشتریان همیشگی و وفادار علامت گذاری کنید و لیبل کوچکی در کنار اسم آنها درج نمایید.

تفاوت واتساپ با Whatsapp Business چیست؟

1.صفحه معرفی

برخلاف واتساپ معمولی در قسمتی که عکس پروفایل و بیوگرافی خود را وارد می کنید در برنامه واتساپ بیزینس می توانید آدرس، توضیحات ساعات کاری و مشخصات دیگری مانند ایمیل کاری و آدرس خود را هم بنویسید.مشخصات کاربری واضح ترین تفاوت واتساپ با واتساپ بیزینس است.

2.پاسخ های خودکار و آماده

پاسخ های سریع (Quick Replays) و پاسخ خودکار یکی دیگر از قابلیت های ارائه شده در واتساپ بیزینس است. چنین امکانی در واتساپ معمولی ارائه نشده و کاربران پیامرسان واتساپ بیزنسی امکان سفارشی سازی نحوه ارسال پیغام ها و ایجاد پیام های از پیش آماده را دارند.

3.اعلان بیزینسی اکانت

در واتساپ بیزینس هنگامی که اولین پیام را برای مشتری می‌نویسید یا دریافت می‌کنید، اعلانی در چت مشاهده می‌شود که در آن آمده است ” این چت با یک حساب تجاری است. برای اطلاعات بیشتر ضربه بزنید”. مشتریان با استفاده از این پیام می‌توانند اطلاعات شرکت یا فروشگاه را دریافت کنند.

بنابراین برای موفقیت در کسب و کار یا شروع یک استارت آپ ، علاوه بر تبلیغات هوشمند باید راه های ارتباطی خود با مشتریان را راحت تر کنیم، اگر مسیر دسترسی و شناخت ما راحت باشد، باعث جذب مشتریان بیشتر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از کسب و کارهای آنلاین و تبلیغات حرفه ای می توانید از سایت دیجی تاپ بهرمند شوید…

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا