شبکه های اجتماعی

لینکدین چیست؟ چه قابلیت هایی دارد

لینکدین یک شبکه اجتماعی مخصوص به کاریابی و تبادلات کاری میان کارمندان و مدیران کسب و کار است.

مجله دیجی تاپ :: شبکه‌ های اجتماعی هر روزه نقش پررنگتری را در زندگی ما بازی می‌کنند، درواقع به واسطه همین شبکه های اجتماعی است که می‌توانیم موقعیت‌ های شغلی بهتری را به دست بیاوریم و افراد مختلف حوزه کاری خودمان را پیدا کنیم، و می توانیم فضای شغلی خود را گسترش دهیم.
در این میان یکی از شبکه ی اجتماعی که روز به روز مهم‌تر می‌شود، لینکدین است، چراکه لینکدین ارتباط حرفه‌ ای و کاری میان افراد را راحت‌ تر از هر زمان دیگری کرده.

لینکدین چیست ؟

لینکدین یک سرویس شبکه ی اجتماعی تجاری و اشتغال محور است، که در واقع به جویندگان کار اجازه می دهد رزومه خود را به کارفرمایان برای درخواست شغل ارسال کنند.

در فضای لینکدین تفاوتی نمی کند که شما در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید، مدیر اجرایی شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص، اگر در زمینه شغلی خود حرفه ای هستید و به دنبال ارتباط و آشنایی با متخصصین شغل خود هستید، لینکدین بهترین شبکه در این زمینه است.

علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید.

یکی از نکات قابل توجه از لینکدین این است که تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد، هر بک لینک از لینکدین نسبت به بقیه بک لینک ها ارزش بیشتری دارد.

بیشتر بدانید : سئو چیست ؟

و همچنین اگر شما در سایت خود مقالات تخصصی قرار می دهید، بهترین شبکه برای به اشتراک گذاری مطالبتان، لینکدین است، زیرا در این شبکه همه به دنبال مطالب تخصصی هستند و هر مطلبی غیر از موضوع اصلی قرار داده شود، نه تنها باعث تخریب صفحه کاری شما می شود، بلکه بقیه کاربران نیز با آن مطالب نیز برخورد جدی خواهند کرد.

بخش های مختلف اکانت لینکدین کدام است ؟

1. Home :

این بخش شامل قسمت های مختلفی است که کاربرد اصلی آن نمایش پست‌ ها و فعالیت‌ های افرادیست که با آن‌ ها Connected هستید، اصطلاح Connect همان فالو کردن است اما با تفاوت‌ های جزئی، اما در همین حد بدانید که اگر شخصی با شما Connect باشد، به این معنی است مطالب و فعالیت‌ هایتان در قسمت Home لینکدین برای یکدیگر نمایش داده خواهد شد.

2.My Network :

در این بخش از لینکدین می‌توانیم افرادی که با آن‌ ها Connect هستیم را مشاهده و مدیریت کنیم، البته امکان مشاهده افراد Connected در قسمت پروفایل هم فراهم شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای بخش My Network، امکان مشاهده افراد جدید و توسعه دایره ارتباطاتتان است.

در یک ستون در سمت چپ این صفحه می‌توانید، آماری مانند تعداد Connectionها، افرادی که دنبال می‌کنید، گروه‌ هایی که در آن عضو هستید و صفحات و هشتگ‌ هایی که آن‌ ها را دنبال می‌کنید، در اختیار داشته باشید، در ابتدای ورود به لینکدین، لینکدین تلاش می‌کند تا Connectionهای خود را افزایش دهید.

باید در نظر داشته باشید افرادی را که با شغل و تخصص شما مرتبط‌ هستند را به دایرۀ ارتباطی خود وارد کنید، با این کار بهره‌ برداری بهتری از این محیط خواهید داشتید.

3.Jobs :

این بخش برای کارجویان و کارفرمایان در نظر گرفته شده است در ایران به این بخش آنطور که باید توجه نشده است، با این حال برخی از شرکت‌ ها آگهی‌ های استخدام خود را در این قسمت منتشر می‌کنند، به آن‌ ها دل نبندید اما همیشه نیم‌ نگاهی به این قسمت داشته باشید.

4.Messaging :

این بخش همانطور که از اسمش پیداست برای ارسال و دریافت پیام ساخته شده است، با استفاده از چت‌ باکسی که در تمامی صفحات لینکدین در پایین و در سمت راست وجود دارد، می‌توانید به افراد مد نظرتان پیام دهید.

5. Me :

با انتخاب بخش Me یک باکس کوچک برای شما نمایش داده خواهد شد، در این بخش تنظیمات مربوط به پروفایل و حریم شخصی و انتخاب زبان امکان‌پذیر است.

اگر ادمین پیج شرکتی باشید، امکان انتخاب پنل آن از این طریق امکان‌ پذیر خواهد بود، همچنین با انتخاب گزینه View Profile می‌توانید جزئیات پروفایل خود را مشاهده کنید.

6.Endorse :

در پروفایل لینکدین خود حداکثر ۵۰ عنوان مهارت را می‌توانید اضافه کنید، باید راهی هم برای تشخیص میزان معتبر بودن این مهارت‌ ها وجود داشته باشد، خوب برای اینکه کاربران ادعای اشتباهی درباره مهارت‌ های خود نکنند، لینکدین قابلیت endorse را طراحی کرده است، این کلمه در فارسی به معنای تایید است و در لینکدین هم به همین معنا است.

بنابراین شما می‌توانید از دوستان خود بخواهید که پس از تکمیل شدن پروفایل لینکدینتان، مهارت‌های شما را تایید کنند تا رزومه و توانایی‌ های شما اعتبار بیشتری داشته باشد.

در صورتی که بخواهید تایید فردی را مخفی کنید طبق روش زیر انجام دهید :

  • به بخش پروفایل خود بروید
  • در پروفایل خود قسمت skill & endorsement را پیدا کنید و روی مهارت مورد نظری که تایید گرفته، کلیک کنید
  • از میان کسانی که شما را تایید کردند، آن‌ هایی که می‌خواهید مخفی کنید را hide و آن‌ هایی که نمی‌خواهید مخفی کنید را unhide کنید

7.Recommendations :

نظر کوتاهی از کاربران لینکدین، درباره شما است که روی پروفایلتان به اشتراک گذاشته می‌شود، برای اضافه کردن این بخش هم می‌توانید از گزینه add profile section کمک بگیرید.

Recommendations یا توصیه نامه شاید بتوان گفت مهم‌ترین ابزار برای افزایش اعتبار لینکدین است، داشتن حداقل سه توصیه‌ نامه می‌تواند تاثیری بسیار زیادی در جذب اعتماد و ایجاد اعتبار داشته باشد.

شما می توانید از همکاران و مدیرانی که تجربه خوبی با آن‌ها داشتید و از دوستان خود بخواهید، یک توصیه‌ نامه برایتان بنویسند، حتما درباره آنچه دوست دارید در Recommendations آورده شود با آن‌ ها صحبت کنید و خودتان برای نوشتن توصیه‌ نامه به آن‌ ها ایده بدهید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

8.Skill :

یکی دیگر از بخش‎‌ های لینکدین، مهارت‌ ها یا همان skills است، اضافه کردن این بخش هم با استفاده از گزینه add profile section انجام می‌شود.

به طور مثال اگر برنامه‌ نویس هستید، می‌توانید مهارت حل کردن مسائل (solving)، برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران (strong communication) و کار کردن با نرم افزارهای مختلف را به عنوان مهارت خود در این بخش اضافه کنید.

برای تکمیل حرفه ای این بخش، به صورت زیر می توانید عمل کنید :

  • حداقل ده مهارت را به پروفایل خود اضافه کنید
  • سه مهارت اصلی خود را به بالاترین بخش مهارت‌ ها انتقال دهید تا بهتر دیده شوند
  • به مهارت‌ های دیگران endorse دهید (در صورتی که مناسب است) تا دیگران هم شما را تایید کنند
یک مورد مهم دیگر این است که باید بدانید ساختار لینکدین هیچ شباهتی به اینستاگرام یا توییتر پرکاربرد در ایران ندارد، در لینکدین چیزی با سیستم follower/following پیدا نمی‌کنید، در این شبکه اجتماعی با هر فردی ارتباط برقرار کنید، از آن به بعد هردوی شما محتوای پست‌ های یکدیگر را می‌بینید و می‌توانید به هم پیام دهید یا درخواست توصیه‌ نامه کنید.

استخدام‌ کننده (Recruiter)

استخدام‌ کننده به فردی گفته می‌شود که وظیفه آن یافتن کارمندان جدید برای یک شرکت یا مجموعه است، استخدام‌ کنندگان در لینکدین اقدام به ثبت موقعیت‌ های شغلی آزاد و جستجوی کاندیدهای جدید می‌کنند، لذا زمانی که اطلاعات ارائه شده در پروفایل کاربر از نظر آن‌ ها مناسب باشد، حتی ممکن است به صورت مستقیم با فرد تماس بگیرند.

کانکشن (Connection)

کانکشن به فردی گفته می‌شود که شما اقدام به اضافه کردن آن در شبکه لینکدین خود کرده باشید، به بیانی ساده‌تر، کانکشن در لینکدین حکم دوست (Friend) را در فیسبوک دارد، درواقع ایجاد کانکشن با افراد امکان ارسال پیام، مشاهده آپدیت‌ های صورت گرفته در اطلاعات پروفایل و درخواست برای توصیه‌ نامه را فراهم می‌کند.

5 تکنیک مهم برای موفقیت در لینکدین ؟

  • ارائه پروفایل موثر و متناسب با روحیات مخاطبان
  • انتخاب نام مناسب و استفاده نکردن از اصطلاحات دشوار و غیر قابل فهم برای پروفایل
  • تکمیل کامل پروفایل یکی از اصول مهم برای موفقیت است
  • به پیشنهادات و انتقادات سازنده توجه کنید
  • رعایت اصل صداقت در ذکر مشخصات برای اعتبار شما مفید است
  • پیوستن به گروه‌ های موجود، مؤثرترین و سریع‌ ترین راه برای دیده شدن و معرفی خود به عنوان یک متخصص می‌باشد
  • استفاده از نیروها و پرسنل روش خوبی برای رشد کسب و کار در لینکدین می‌باشد
  • از گذاشتن مطالب غیر علمی، سرگرم کننده و بی ‎ربط به حرفه و شغلتان بپرهیزید
نوع محتوایی که منتشر می کنید و روشی که برای توزیع آن در Linkedin استفاده می کنید به هدف نهایی شما بستگی دارد، به همین دلیل توصیف اهداف شما در آغاز استراتژی بازاریابی لینکدین بسیار مهم است.

لینکدین چه قابلیت هایی دارد ؟

  • ساختن یک رزومه آنلاین
  • پیدا کردن موقعیت شغلی
  • تولید محتوا و ساختن برند شخصی
  • افزایش بازدید از وبسایت
  • تولید آگهی با کیفیت
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا