دیجیتال مارکتینگ

SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

سوشال مدیا مارکتینگ یکی از مدل های مارکتینگ آنلاین است که از امکانات شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی وب سایت ها استفاده می کند.

مجله دیجی تاپ :: سوشال مدیا (رسانه های اجتماعی) هر وسیله دیجیتالی است که به کاربران امکان می دهد به سرعت محتوا را ایجاد و با مردم به اشتراک بگذارند. شبکه های اجتماعی طیف گسترده ای از وب سایت ها و برنامه ها را در بر می گیرند و امروزه هر یک از آنها به واسطه هدف و امکاناتی که در دست کاربران خود قرار داده اند، شناخته می شوند.

سوشال مدیا مارکتینگ چیست ؟

 

سوشال مدیا مارکتینگ (social Media Marketing) که به اختصار به آن (SMM) می گویند ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

مهمترین وظیفۀ سوشال مدیا مارکتینگ ارتباط با کاربران و افزایش تعامل با آنان است. یکی از اساسی‌ترین پایه‌های آن تولید محتوای جذاب و مفید است که افراد خواهان اشتراک‌گذاری آن باشند. با این روش محتوای تولید شده معرفی می شود ، موجب به افزایش نرخ تعامل و در نهایت بالا رفتن بازدید سایت اصلی شما می‌شود. همه و همه در خدمت هدف نهایی شما هستند که مثلا فروش محصول باشد.

در این روش از امکانات و پتانسیل‌های گستردۀ شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده می‌کنند. خواه تبلیغات وبسایت باشد و هدف افزایش ترافیک ورود باشد، خواه گسترش دادن یک محصول یا خدمات خاص.

سوشال مدیا مارکتینگ از دو راه می تواند در جهت بهینه سازی سوشال مدیا عمل کند :

  • ارتقاء SMM های فعال
  • ارتقاء SMM های منفعل

ارتقاء SMM های فعال به چه معناست ؟

”سوشال مدیا مارکتینگ فعال” به معنی اضافه کردن لینک است که در شبکه های اجتماعی، افراد را به محتوای موجود در وب سایت شما هدایت می کند. (با اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری)

ارتقاء SMM های منفعل به چه معناست ؟

در مقابل سوشال مدیا مارکتینگ فعال، مارکتینگ منفعل است که در آن شما با انتشار عکس و فیلم و .. در شبکه های اجتماعی و مقالات در بلاگ، باید منتظر بمانید تا افراد به صفحات شما سر بزنند.

عکس العمل کاربران می تواند به آنالیز بیشتر رفتار آن ها منتهی شود که این باعث بهبود جایگاه برند شما خواهد شد.

یکی از فواید این مدل از بازاریابی رسانه های اجتماعی، بی درنگ بودن آن است ، که سرعت کل روند بهینه سازی رسانه های اجتماعی را افزایش می دهد.

سوشال مدیا مارکتینگ چه تاثیری بر کسب و کار دارد ؟

در گذشته روش های بازاریابی محدود تر از حال و تنها شامل روش های بازاریابی حضوری، تلفنی و غیره بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف، روش های جدید بازاریابی تحت عنوان بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از روش های بازاریابی دیجیتال، سوشال مدیا مارکتینگ است.

سوشیال مدیا مارکتینگ یکی از جدیدترین تکنیک های بازاریابی است. شاید هنوز افراد زیادی باشند که از اهمیت بسیار بالای این روش بازاریابی آگاه نباشند.

برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی به این چند نکته توجه کنید :

  • از کمپین‌های مختلف استفاده کنید تا زودتر به هدف بازاریابی خود برسید.
  • به مخاطبان خود آموزش دهید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که میزان تعامل آن‌ها با شما را افزایش دهد.
  • از برنامه‌های تبلیغاتی هر شبکه استفاده کنید تا پیام خود را سریع‌تر به مشتریانتان ارسال کنید.
  • از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر برندتان ایجاد کنید
  • محتوای موثر و خلاقانه ایجاد کنید. کیفیت محتوا رمز موفقیت آن است.

و کلام آخر :

در این مطلب مهم‌ترین نکات سوشال مدیا مارکتینگ را بیان کردیم. در نهایت مهم‌ترین چیزی که در این مورد وجود دارد این است که جنس هر رسانه را به خوبی بشناسید و مطابق همان رسانه تولید محتوا کنید.
اگر در حوزه کسب و کار های اینترنتی فعالیت می کنید، نباید از اهمیت روش های جدید بازاریابی غافل شوید. روش های بازاریابی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت هستند ، بنابراین بایستی خودتان را با این تغییرات وفق دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا