کسب و کار

اصول بازاریابی اس ام اس مارکتینگ ا بازاریابی پیامکی

اس ام اس مارکتینگ راهکاری است که می‌تواند هم مشتریان عادی فعلی را به مشتریان بالقوه تبدیل کند و وفادار نگه دارد و هم در جذب مشتری‌های جدید به شما کمک کند.

نکات برگزیده مطلب
  • بازاریابی پیامکی می‌تواند یکی از ساده‌ترین، موثرترین و البته کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی باشد.
  • پیامک ابزاری است که می‌تواند در ترکیب با کانال‌های دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد

اولین تصویری که بعد از دیدن کلمه‌ی اس ام اس مارکتینگ به ذهنتان خطور کرد چه بود؟

شاید تجربیات مشترکی که همه ما داریم باعث شده که دید منفی نسبت به این روش پیدا کنیم. متاسفانه تصور بیشتر ما از بازاریابی پیامکی، پیامک های آزاردهنده و تکراری است که هر روز فقط برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند.

ارسال پیامک به صورت آنلاین به یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم های مارکتینگ تبدیل شده است، زیرا با نرخ ۹۸% باز می شوند، قابلیت تبدیل بالا و توانایی تقویت دیگر کانال ها را دارند

 

اس‌ ام اس مارکتینگ به معنای استفاده از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی به کاربران است.

این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد.

بازاریابی پیامکی تاثیر زیادی در افزایش فروش، آگاهی‌بخشی و وفادارسازی مشتریان کسب‌وکارها دارد.

در این مقاله دیجی تاپ قصد دارد بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ را دقیق‌تر معرفی کرده و با امکاناتی که این ابزار برای رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کند،شما را بیشتر آشنا کند.

اهمیت استفاده از اس ام اس مارکتینگ

کاربران و مشتریان کسب‌وکارها هر روزه با انبوهی از محتوای تبلیغاتی در فضای آنلاین و آفلاین مواجه می‌شوند.

از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها گرفته تا بنرهای تبلیغاتی وب‌سایت‌ها، تبلیغات درون اپلیکیشن و … هزاران تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند.

اما در این میان ارسال پیام مستقیم به کاربران و مشتریان فرصتی است که کسی نمی‌تواند اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن را انکار کند.

بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ترین کانال‌ها برای ارسال پیام مستقیم به کاربران و یکی از موثرترین ابزارهای تعامل با مشتریان است.

چرا پیامک یک ابزار ارتباطی موثر است؟

SMS Marketing

اس ام اس مارکتینگ و ارسال پیامک با هدف بازاریابی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

هزینه ارسال پایین

هزینه ارسال هر پیامک به هر فرد فقط چند ریال است در حالی که می‌تواند بازگشت سرمایه‌ای ده‌ها برابری داشته باشد.

در هر زمان که بخواهیم پیام ها ارسال می‌شوند

از آنجا که پیامک در لحظه ارسال می‌شود، می‌تواند اخبار یا پیشنهادات کسب‌وکارها را در هر زمانی که بخواهند به دست مخاطب برسانند و اکثر این پیام‌ها هم ظرف چند دقیقه بعد از دریافت توسط مخاطب باز می‌شوند. این یعنی پیامک بهترین راه برای ارسال محتوا در لحظه به مخاطب است.

سطح پوشش بالا

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در انتهای سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۷٪ بوده است که این خود نشان می‌دهد مردم ایران دست کم یک موبایل را در خانه دارند.

این شبکه‌ی گسترده‌ی آدم‌ها باعث می‌شود شما به تعداد افراد بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و توجه آنها را به کسب‌و‌کارها جلب کنید.

قابل ردیابی بودن

این روش مانند سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال قابل ردیابی کردن است و می‌توانیم با ردیابی اینکه چه تعداد کاربران روی لینک ما کلیک کرده‌اند، از کد ما استفاده کرده‌اند یا به درخواست‌های ما پاسخ داده‌اند کیفیت پیام‌ هایمان را بررسی کنیم.

بهترین استراتژی یک بازاریابی پیامکی خوب

تا اینجا از مزیت‌های این روش گفتیم. اما چگونه قرار است از این روش استفاده کنیم؟

استراتژی‌های اس ام اس مارکتینگ چیست و چگونه بهترین استراتژی را انتخاب کنیم؟

دو استراتژی اصلی ارسال پیامک تبلیغات انبوه با اس ام اس می باشند.

در این روش کسب‌وکارها پیامک تبلیغاتی خود را به بازار هدف خود ارسال می‌کنند، اما نمی‌توانند مطمئن باشند که دریافت کننندگان این پیام به محصول یا خدمات آن‌ها علاقمند هستند یا خیر.

بازاریابی اجازه‌ای با اس ام اس

در این روش کسب‌وکارها پیامک تبلیغاتی خود را به کسانی ارسال می‌کنند که در خبرنامه آن‌ها عضو باشند و تمام آن‌ها با میل خودشان شماره تلفن همراهشان را در اختیار آنها قرار داده‌اند.

اما اشتباه بزرگ کسب‌وکارها

شناخت ناکافی اغلب کسب‌وکارهای ایرانی از این دو روش است که باعث می‌شود بیشتر مشتریان تصمیم به غیر فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی خود بگیرند. این حجم از اس ام اس های تبلیغاتی نه تنها برای کسب‌وکار خوب نیست بلکه باعث آزار مشتری است.

با ارسال انبوهی از پیامک‌های یکسان و بدون هیچ خلاقیت این فقط کسب‌وکارها هستند که با از دست دادن مشتری‌ها و سرمایه‌شان ضرر می‌کنند. در حالی که این روش می‌تواند برای آن‌ها بهترین نتیجه را با کمترین هزینه نسبت به سایر راه‌های تبلیغاتی داشته باشد.

بهترین استراتژی اس ام اس مارکتینگ ترکیب کردن دو روش تبلیغات انبوه و اجازه‌ای است.

مزایای اس ام اس مارکتینگ

استفاده از اس ام اس مارکتینگ مزایای زیادی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد و برای تکمیل استراتژی موبایل مارکتینگ یک ضرورت به شمار می‌رود.

شما می‌توانید با خرید پنل ارسال پیامک دیجی تاپ، فرآیند اس ام اس مارکتینگ خود را شروع کنید ولی بهتر است با برخی از مزایای این کانال قدرتمند بازاریابی آشنا شوید:

همه کاربران به موبایل دسترسی دارند

بیش از ۶۵ درصد افراد در جهان به گوشی تلفن همراه دسترسی دارند و در ایران تعداد سیم‌کارت‌های فعال موبایل از ۱۱۸ میلیون فراتر رفته است.

به همین خاطر مارکترها پیامک را ابزاری می‌دانند که می‌تواند به شکلی گسترده و فراگیر برای هدف گرفتن کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

تنها به سادگی قرار دادن یک لینک در متن پیامک می‌توانید این ابزار آفلاین را برای دیجیتال مارکتینگ به کار گیرید.

SMS مارکتینگ، تکمیل‌کننده ایمیل مارکتینگ است

ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ شباهت‌های زیادی با هم دارند اما بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که این دو کانال را در کنار هم به کار بگیرید.

SMS مارکتینگ نرخ تعامل بسیار بالایی به همراه دارد

بیش از ۹۰ درصد پیامک‌ها در ۳ دقیقه اول باز می‌شوند. این بازدهی سریع پیامک را به بهترین ابزار برای ارسال اخبار و اطلاع‌رسانی‌های ضروری و فوری کسب‌وکار شما تبدیل می‌کند.

پیامک کاربران آفلاین را نیز هدف می‌گیرد

پیامک ابزاری است که می‌تواند در ترکیب با کانال‌های دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد و برخلاف این ابزارها کاربران آفلاین و کسانی را که به صورت موقت یا به طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند را نیز در جریان پیام‌های مهم شما قرار دهد.

مهم‌ترین نکته برای انتخاب زمان ارسال کمپین SMS مارکتینگ شناخت مخاطبین کسب‌وکار شماست.

اینکه چه زمانی بهترین نتیجه را برای کمپین شما به همراه می‌آورد بستگی زیادی به حوزه فعالیت کسب‌وکارتان و پیامی دارد که می‌خواهید برای مخاطبین بفرستید.

فروشگاه‌های آنلاین

ناگفته پیداست که بازاریابی پیامکی می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فروش آنلاین داشته باشد.

فروشگاه‌ها می‌توانند از اس ام اس مارکتینگ برای معرفی محصولات جدید، ارائه پیشنهادهای ویژه و تخفیف، تایید خرید و پرداخت و … استفاده کنند.

سخن پایانی

اس ام اس مارکتینگ در صورت توجه به شاخص‌های مخاطبان هدف، داشتن مزیت واقعی برای مخاطب، تهیه‌ی یک متن خوب و در اختیار داشتن یک بستر مناسب برای ارائه‌ی سفر مشتری بهتر می‌تواند بسیار کارآمد و اثربخش باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا